theme wordpress
راهراه و ترابریمقالاتویژه

استفاده از آهک هیدراته در مخلوط های آسفالتی برای افزایش مقاومت در برابر تغییر شکل های دائمی

موضوع: استفاده از آهک هیدراته در مخلوط های آسفالتی برای افزایش مقاومت در برابر تغییر شکل های دائمی

چکیده:

هدف تحقیق،ارزیابی شیارشدگی با استفاده از نسبت مارشال(MQ)و آزمایش خزش دینامکی (RCT)است.سه مخلوط حاوی آهک هیدارته مورد ارزیابی قرار گرفته و با مخلوط های کنترل در اندازه های (نمونه های)استاندارد مقایسه شدند.

مقدار فیلر مخلوط کاهش داده شد و آهک هیدارته در مقدار های مختلف (۲%،۴%،۶%)جایگزین شد.سیستم آسیب بر پایه رطوبت اعمال شد.برای ارزیابی شیار شدگی از نسبت مارشال(MQ)استفاده شد وهمچنین تعدادی مخلوط شامل HLوSBSساخته شد و مورد ارزیابی قرار گرفتند.یک آسیب سطحی با(ECT)مشاهده شد.RCT برای یقین نسبتهای موثر HL در درجه های مختلف از چگالی،کاملا موثر بود.

با افزایش HLاز۲%به ۶%،مقاومت در برابر تغییر شکل افزایش یافت.و تغییر شکل ماندگار بعد از ۶۴۷۳۰سیکل بار گذاری برای  نمونه های شامل HLوهمچنین نمونه های کنترل (CM)،دیگر مشاهده نشد.

با استفاده از آزمایش RCT،نتایج مورد انتظار برای هر کدام از مخلوط های حاوی HLوSBS بدست آمد.نسبت مارشال (MQ)برای اندازه گیری تغییر شکل بعلت اختلاف زیاد بین نمونه های کنترل و نمونه های حاوی HL،مناسب نمی باشد.

 

کلمات کلیدی:تغییرشکل ماندگار،نسبت مارشال،خزش دینامیکی،آهک هیدراته،بتن آسفالتی،SBS

فایل pdf

قیمت:۲۰۰۰تومان



برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 21 = 28

بستن